Tem de Tijd.

Template-itemblokjes_TEMDETIJD

Tem de Tijd

Stichting Natuur & Milieu wil door middel van de campagne “Het Nieuwe Werken Doe Je Zelf” meer aandacht vragen voor het herindelen van je werkdag door bijvoorbeeld gebruik te maken van flexplekken. Sister heeft daarvoor samen met copywriter Jasper de Jager het concept Tem de Tijd bedacht. Naast radio & print is er als onderdeel van deze campagne de Tijdmanager in het leven geroepen. Met deze handige tool kun je zelf ontdekken hoe het nieuwe werken je helpt om je tijd in te delen zoals jij wilt. Zo werk je niet alleen efficiënter, maar houdt je ook nog tijd over om aan andere dingen te besteden, zoals bijvoorbeeld aan sporten of je vrienden. Met illustraties van onze Sister Origineeltje!

Wil jij ook de tijd temmen? Ga dan naar: www.hetnieuwewerkendoejezelf.nl

Charme Marketing

itemblokjes_vogeltjes

Charm is contagious

De wereld wordt steeds feminiener. Wat vroeger gold als soft, wordt nu meer op waarde geschat. Duurzaamheid, kleinschalig denken en andere vrouwelijke waarden worden zelfs gezien als de oplossing voor grote wereldproblemen. Zoals de financiële crisis en de uitputting van het milieu.

Als merk moet je daar iets mee doen. Wie wil zich nog verbinden aan een merk dat alleen oog heeft voor zijn eigen groei? Een merk dat je lastig valt tijdens het eten en niet bereikbaar is als jij ze een keer nodig hebt? Zo’n salesgerichte aanpak is niet meer cool. Consumenten verwachten bescheidenheid en maatschappelijk bewustzijn. Ze willen dat merken simpelweg aardig en menselijk zijn.

Maar hoe doe je dat? Met een nieuwe aanpak die tegelijkertijd zo oud is als het begin van de beschaving. Bij Sister noemen we het ‘charme marketing’. Dat is aardige marketing. Niet alleen de grote campagnes maar er altijd zijn voor je klanten. Door ze die kleine extra’s te bieden die hun drukke leven een beetje makkelijker en vooral leuker maken. Zoals gratis wifi, een kop koffie met een vers koekje, gratis luiers in de verschoningsruimtes van de toiletten en een bestelling ingepakt als een cadeautje.

Bij charme marketing horen charme offensieven. En mooi voorbeeld hiervan is luchtvaartmaatschappij Spanair die reizigers op kerstavond verraste met cadeautjes op de bagageband. Ook KLM maakte reizigers blij met een persoonlijk cadeau, speciaal uitgezocht op basis van hun sociale media profielen. Zo’n charme offensief kan je ook samen met andere merken uitvoeren. Zo bood Craft passagiers van Jetblue vluchten een gratis ontbijt met creamcheese aan. Schoenenwebshop Zappos ging nog verder en maakte haar klantenservice tot speerpunt van haar marketing onder het motto: Delivering Happiness.

Met charme marketing bouw je aan een duurzame relatie met je klanten. Want het is net als in een echte relatie. Als je aardig bent gaan mensen van je houden en aan hun vrienden vertellen hoe leuk je bent. Via sociale media is dit gemakkelijk en bereik je ook nog eens behoorlijk wat mensen. Aardig zijn duurt dus uiteindelijk het langst.

Digital Magazine voor Hunkemöller

Itemblokje_SOME#1

Hunkemöller inspireert.

In opdracht van Hunkemöller ontwikkelde Sister een online magazine over mode en trends. Want voor een vrouw staat lingerie nooit op zichzelf, het is onderdeel van haar complete look. Bloggers en lezers reageerden enthousiast op de eerste editie die helemaal in het teken stond van de feestdagen. Nummer 2 van So Me Magazine is gepland voor februari.